Zondag 16 augustus 2020

Vertrek na de Grand Prix Barcelona, naar Celle in Duitsland.

Maandag 17 augustus 2020

Heel vroeg gewekt in Celle, omdat men bezig ging met reparatie van het wegdek. Grote machines reden vlak achter de opgestelde campers op de camperplaats.

Na het ontbijt, een prachtige rit binnendoor via voormalig Oost Duitsland naar camperplaats in Rostock vlak bij de ferry van Rostock naar Trelleborg.

Een paar uurtjes later arriveren ook Dick en Yvonne, die net als wij hun vakantieplannen al 3 maal hebben gewijzigd.

Dinsdag 18 augustus 2020.

Om 5 uur op, want we moeten al om 6.30 uur uiterlijk aanwezig zijn bij de Ferry. We hebben wel een hut, zodat we aan boord nog verder kunnen slapen en heerlijk douchen.

Onderweg ook heerlijk weer, dus ook op het dek was het goed toeven.

foto's Dick Zwart

Aankomst om 13.30 uur in Trelleborg. Na een lekker bakje koffie aan de zonovergoten zuidkust van Zweden besloten we naar een leuke camperplaats nabij Vomb midden in het bos gezamenlijk te overnachten, met lekkere BBQ

Woensdag 19 augustus 2020

Dick en Yvonne blijven hier nog een dagje en wij vertrekken richting Habo, via Hoor. Mooie binnendoor rit.  We vinden een camperplaats net onder Hjo aan het Vattern meer. Een flinke onweersbui met veel regen valt er naar beneden.

Donderdag 20 augustus 2020

Het lijkt hier wel Zuid-Europa, een prachtig strand en blauw water. En heerlijk zon. Na een uitgebreid buiten ontbijt dan op weg naar het huisje, den Blaauwe Otter.

Het gras mooi gemaaid door de Zweedse buurman, al het water en afvoeren weer aangesloten.

Lekker uitgebreid douchen.  Een lekker weer.

We horen van Ivar dat zijn eindopdracht als voldoende is beoordeeld en dat hij zijn mondelinge eindexamen, zijn assessment, maandag 24 augustus mag doen. We zijn allemaal erg blij. Het blijft natuurlijk nog reuze spannend hoe het maandag afloopt.

Vrijdag 21 augustus 2020

Heerlijk uitgerust,  lekker in de tuin gewerkt en er heerlijk in gezeten.

Zaterdag 22 augustus 2020

Op zoek naar een benzineslangetje voor de graskantmaaier. Helaas niet gelukt.

Ivar heeft in Leusden een BBQ met een paar vrienden. Wij vieren het hier met elkaar

Zondag 23 augustus 2020

Lekker in de zon. Anne toch graskant maaien. Hij heeft het hele slangetje door midden geknipt en dat blijkt een oplossing.

Maandag 24 augustus 2020

Naar Munkfors op de fiets, boodschappen gedaan bij ICA en COOP.  En alsnog een stuk benzine slang kunnen bemachtigen, bij de fietsenmaker annex grasmaaimachineverkoper/reparateur, die helaas zaterdag gesloten is.

Veiligheid voor alles!!!

Ivar heeft om 14 uur zijn assessment. Natuurlijk hebben we hem alle succes van de wereld toegewenst.

En dan midden op de brug over de Klarälv in Munkfors geeft Ivar ons een video call.

Hij is geslaagd. Vanaf nu mag hij zich Bachelor of Science noemen. BSc.

We zijn erg blij voor hem, en trots op zijn doorzettingsvermogen.In de avond BBQ-en ter ere van Ivar's eindexamen.

Dinsdag 25 augustus 2020

Eigenlijk niks gedaan, beetje zonnen in de tuin, wat gras maaien.  Nog aan het nabekomen van het positieve resultaat van het examen.

Woensdag 26 augustus 2020

Op de fiets naar Ena. We waren onder de indruk van de renovatie van de oude houtzagerij en maakten foto's om het resultaat aan Ivar te laten zien.

Oeps, toen we bijna thuis waren werden we ingehaald door de eigenaar op een schattig oud brommertje.  Hij wilde weten waarom we foto's hadden gemaakt, want hij vond dat niet leuk.

Toen we uitlegden waarom(omdat het zo prachtig gerenoveerd was) werd hij wat vriendelijker.  We wilden eigenlijk wel een foto van het antieke brommertje, maar hebben dat maar niet gevraagd.............

Donderdag 27 augustus 2020

Met de boot achter de camper naar Sörby, maar dat ging helaas niet door, net als enkele jaren geleden, te weinig water.  Maar nu wel heel extreem laag.  Dan maar wat boodschappen doen in Rada en lekker BBQ-en.  Ook dat verliep echter niet zoals gedacht. Het ene moment nog zonnig en het andere moment een hoosbui. Net terwijl de BBQ aan zou gaan.

Gauw verplaatst naar de veranda. Zo fijn dat deze nu extra breed is. Heerlijk gegeten en lekker de warmte van de BBQ.

Vrijdag 28 augustus 2020

Wandelen in Mjönas.  De honden genieten weer van de Klarälv. En van het even vrijuit rennen.

Ook al is de tuin groot, in het bos is het nog spannender.

De bevers waren ook weer aardig actief geweest.

Zaterdag 29 augustus 2020

Kijken naar de plaatsing voor de Grand Prix van morgen. Camper schoonmaken, omdat we dinsdag nog een tripje naar het Noorden willen maken.

Zondag 30 augustus 2020.

Helaas niet zo'n mooi weer, maar vanmiddag naar de Grand Prix gekeken. Van Canal Digital kregen we een cadeautje.  Gratis naar Ziggo Sport kijken, dus we konden het net zo goed volgen als thuis.

In de namiddag een leuke wandeling in de omgeving gemaakt. Wel de Nordic wandelstokken

gebruikt, zodat de kans op vallen kleiner is.

Eland poot afdrukken, 200 meter van ons huisje

Maandag 31 augustus 2020

Het is een prachtige dag, dus we besluiten met  het bootje te gaan varen op het Ransjön.

Begin van de middag op pad, maar bij het te water laten van de boot ging het een beetje mis.

Bootje wel goed in het water, maar bij het uitrijden van de trailer groef het rechter voorwiel van de camper zich in.  Na veel graven, ingraven van stenen om de ondergrond te verzwaren, is het uiteindelijk gelukt om de camper vrij te krijgen. We gingen helaas pas ruim een uur later varen, waarna het een stuk kouder was geworden.  Wel een leuke tocht gemaakt en we hebben de boot  handmatig  op de trailer en op de kant gekregen.

Al met al een belevenis.